Referaty w Urzedzie Gminy

REFERAT FINANSOWY

Do zadań referatu należy :

1. w zakresie obsługi księgowej budżetu gminy :
- opracowanie projektu budżetu,
- prowadzenie gospodarki środkami budżetowymi i pozabudżetowymi,
- prowadzenie rachunkowości z wykonania budżetu,
- projektowanie zmian w budżecie w toku jego realizacji,
- rozliczanie nadwyżek budżetowych i środków obrotowych w gospodarce pozabudżetowej,
- prowadzenie kontroli gospodarczych w jednostkach podległych gminie,
2. w zakresie wymiaru, poboru i egzekucji podatków i opłat :
- prowadzenie wymiaru podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie nadzoru nad inkasem i rozliczanie inkasentów z podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie egzekucji zaległych zobowiązań podatkowych i niepodatkowych,
- przygotowanie materiałów do udzielania ulg, zwolnień i odroczeń w podatkach i opłatach lokalnych,
3. w pozostałym zakresie :
- prowadzenie obsługi kasowej urzędu,
- planowanie i realizacja wydatków osobowych,
- prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników,
- zaopatrzenie urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych,
- ewidencja działalności gospodarczej.

 
REFERAT ROLNICTWA I GOSPODARKI KOMUNALNEJ


Opis działania:
Gospodarowanie gruntami mienia komunalnego.
Przeznaczenie gruntów na cele zabudowy.
Projektowanie i realizacja planów zagospodarowania przestrzennego gminy.
Gospodarowanie zasobami lokali mieszkalnych i użytkowych mienia komunalnego.
Budowa utrzymanie i ochrona dróg gminnych.
Budowa i utrzymanie sieci urządzeń wodnych i melioracyjnych.
Ochrona i kształtowanie ochrony środowiska naturalnego.
   
URZĄD STANU CYWILNEGO

Opis działania:
Realizowanie zadań wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego w zakresie należącym do kierownika USC.
Realizowanie zadań wynikających z przepisów kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
Wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.
Prowadzenie ewidencji ludności.

REFERAT ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO


Do zadań referatu należy prowadzenie spraw dotyczących:
Świadczeń Rodzinnych w tym: zasiłków rodzinnych oraz dodatków do zasiłków rodzinnych, świadczeń opiekuńczych tj. zasiłku pielęgnacyjnego, specjalnego zasiłku opiekuńczego, świadczenia pielęgnacyjnego oraz zasiłku dla opiekunów, jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka
Świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego
Dodatków Mieszkaniowych
Dodatków Energetycznych
Karty Dużej Rodziny 


REFERAT ROZWOJU I PROMOCJI

Do zadań referatu należy:
Inwestycje i zamówienia publiczne.
Pozyskiwanie środków zewnętrznych.
Promocja gminy.

 REFERAT ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH

Do zadań referatu należy:

Wykonywanie zadań z zakresu obsługi ewidencji działalności gospodarczej
Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
Sporządzanie zeznań świadków w sprawach dotyczących emerytur i rent
Prowadzenia spraw dotyczących ubezpieczenia mienia gminnego
Wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdu nienormatywnego
Zezwolenia na zgromadzenia i zabawy publiczne.
Ochrona przeciwpożarowa w gminie.
Wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności kraju.
Prowadzenie obsługi organizacyjnej i kancelaryjno - biurowej rady gminy.
Organizowanie kontaktów rady z samorządami wiejskimi, organizacjami społecznymi i politycznymi, instytucjami i urzędami.
Obsługa kancelaryjno - techniczna związana z referendami oraz wyborami do organów państwowych i samorządowych.




Wytworzył: Grażyna Krystosiak (9 sierpnia 2007)
Opublikował: Grażyna Krystosiak (9 sierpnia 2007, 13:47:42)

Ostatnia zmiana: Paulina Zakierska (18 lipca 2014, 13:36:47)
Zmieniono: aktualizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 12956

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij