Uzupełnienie aktu stanu cywilnego

UZUPEŁNIENIE AKTU STANU CYWILNEGO



Informacje ogólne, wymagane dokumenty

Uzupełnienia aktu stanu cywilnego (art. 36 - Prawo o aktach stanu cywilnego) nie zawierającego wszystkich wymaganych przepisami danych dokonuje się na podstawie decyzji administracyjnej kierownika USC wydanej w szczególności w oparciu o złożony wniosek  i niezbędne dokumenty. 

W przypadku, gdy są nimi odpisy aktów stanu cywilnego, obowiązują ogólne zasady ich składania takie jak przy sprostowaniu oczywistego błędu pisarskiego (pkt VII). 

Podstawą uzupełnienia mogą być zarówno skrócone jak i zupełne odpisy aktów stanu cywilnego, inne dokumenty mające moc dokumentu urzędowego, a także w wyjątkowych przypadkach zeznania świadków. 



Miejsce załatwienia sprawy 

Urząd Stanu Cywilnego - pok. nr 15. 



Opłaty skarbowe
  • 39 zł - za wydanie decyzji o uzupełnieniu treści aktu stanu cywilnego.


Termin załatwienia sprawy


Od 1 do 30 dni. 


Podstawa prawne
  • Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).

Wytworzył: Urząd Gminy (28 kwietnia 2010)
Opublikował: Michał Stępień (23 czerwca 2010, 10:23:13)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1402

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij